Dua

بِسْــــــــــــــــــــــمِ ﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِيم

Lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâhil aliyyil azîm

“ Allah’ım, kalplerimizi hayır üzerine kaynaştır, aramızı bul, bizi kurtuluş yollarına ilet ve bizi karanlıklardan kurtarıp nura kavuştur.

Açık, gizli tüm hayâsızlıklardan bizi uzaklaştır. Kulaklarımızı, gözlerimizi, kalplerimizi ve eşlerimizi bizim için hayırlı eyle.

Tövbelerimizi kabul eyle. Sen tövbeleri çokça kabul eden ve sınırsız merhamet edensin.

Nimetine karşı bizi şükredenler kıl, bize bolca verip, nimetlerini tamamla. ”

.Âmin.

Pazartesi, haftanın başı ve bu haftaya dua ile başlamak ve sizin de başlamanıza vesile olmak istedim. Hepimiz çeşitli imtihanlardan geçiyoruz, bazen güçsüzlük hissedip karartıyoruz gönül bulutlarımızı. Ama sabır denizinin kenarında derin bir nefes alarak ve umudumuzu onda yıkayarak, temizleyerek yeniden tutunmalıyız hayata.

Bende şu sıralar imtihanların içinden sabıra ve duaya tutunup sıyrılmaya çalışıyorum. Hatalar yapıyorum ama umudumu kesmiyorum. Çünkü kim ne derse desin, ne düşünürse düşünsün beni benden daha iyi bilen ve her an işiten var. O’na sığınıp anlatmak, beklemek ne güzel. Sizlerde sabıra ve duaya sarının, sadece O’na sığının ve dertlerinizi bir tek O’na anlatın. Çünkü çevrenizdekilerin yarısı anlıyorum dese de anlayamaz, yarısı da derdinizle güçsüzlüğe düşmenize sevinir.

Hz.Ömer’in (r.a) dediği gibi; Ben derdimi ne dostuma söylerim, ne de düşmanıma… Zirâ: Dostum üzülür, düşmanım sevinir… Beni en iyi Rabbim bilir.

Bizi en iyi O bilir, anlar, düşünür, sever.. Kulun kula sevgisi, anlayışı, düşüncesi bir yere kadardır genelde herkes menfaati bitince uzaklaşır sizden. O yüzden Yaradana sığınmak, O’nun rızasını kazanmak adına çabalamak en doğrusu. Kula kulluk yapmamak gerek çünkü onun sevgisine, ilgisine, yardımına muhtaç değilsin sen. Bir an önce silkelen ve kendine gel! Sahte ilişkilerin doğurduğu seviyesiz, boş ilgi ve sevgilere sırtını dön. Ve O’na yönel göreceksin ki hayatın, düşüncelerin değişip yaraların iyileşecek. Sen yeter ki değişmek iste yardımcın O olduktan sonra yoluna ne zorluk çıkarsa çıksın o gücü, kuvveti kendinde bulacak ve yılmayacaksın.

“ Lâ tahzen innallâhe meanâ ”

Son söz :

“ Allah bize yeter. O ne güzel vekildir.. ”

Merve KAYA ©

Yorum bırakın